Blar i AURA på forfatter "Sørhaug, Jon Olav"
-
Collaborative Writing in L1 School Contexts: A Scoping Review
Svenlin, Mindy; Sørhaug, Jon Olav (Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Fjernare og stadig nærmare : nærvær og fråvær i Jon Fosses lyrikk
Sørhaug, Jon Olav (Master thesis, 2006) -
Fra «dørgende kjedelig» til «det forlokkende land»: Seks læreres oppfatninger av grammatikk i norskfaget i videregående opplæring
Birkeland, Nils Rune; Flaten, Tom; Sørhaug, Jon Olav (Journal article, 2023)I denne artikkelen spør vi åssen seks norsklærere ser på si egen grammatikkundervisning i lys av kjerneelementet språket som system og mulighet i LK20. Vi undersøker åssen lærerne legitimerer grammatikkundervisning og hva ... -
Kven er det som skriv no? Aktuelle perspektiv på eit norskfag under press frå digital teknologi
Sørhaug, Jon Olav (Essay, 2023)Digitale skriveteknologiar forandrar dei måtane skriving føregår på i dag. Programvarer veks gradvis saman med våre daglege gjeremål. Ettersom norskfaget er ein arena som også omfattar digital teknologi, må ein vente seg ... -
På sporet av aktørar som skriv : Ein studie av to digitale samskrivingskasus i ein ungdomsskoleklasse
Sørhaug, Jon Olav (Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 389, Doctoral thesis, 2022)On the Trail of Actors Who Write is a study of two digital cases of collaborative writing in a Norwegian lower secondary school class. The study maps, analyzes and discusses the writing process in two collaborative writing ... -
Trøbbel med kjernen av norskfaget? En studie av norsklæreres møte med fagets kjerneelementer
Birkeland, Nils Rune; Flaten, Tom; Sørhaug, Jon Olav (Peer reviewed; Journal article, 2022) -
"Visste du at hjerte ikke slår evig?" En undersøkelse av et litteraturprosjekt med Anna Fiske sine bøker i en tredjeklasse
Loven, Trine (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om hvordan en tredjeklasse arbeidet med Anna Fiske (2020) sine Visste du at ...? -bøker i litteraturprosjektet Bøkenes verden. Informanter i dette prosjektet er elever på 3. trinn og kontaktlæreren ...